Anorexi - klassas som något vackert idag?

' När man ser alla kändisar, har ni aldrig tänkt på hur smala dem faktiskt är? Ska man lyckas i kändisvärlden måste man ha size 0, samma storlek som en sjuåring. Det är helt sjukt! Jag såg något program om en kvinna som skulle försöka komma ner till den storleken. Hon var normalviktig från början, sen tränade hon mer & mer och åt mindre & mindre. Då hon slutade, nådde hon sitt mål men mådde absolut inte bra, hon hade blivit underviktig och hon blev trött mycket fortare än vanligt. Hon sa det, att det som var så läskigt var det att hon faktiskt hade vant sig vid att gå runt & vara hungrig hela tiden, så fort hon skulle äta mat för att försöka bli mätt så kände hon sig tjock, det berode på att hon inte var van vid att äta. (vill bara tillägga att hon gick upp i vikt igen efter programet)
Sen är det ju så det är så man ska se ut. Har man inte size 0, är man "fet". Galet är det.
Man får höra det flera gånger: "Åh. Jag är så fet, kolla bara här!" H e r r e g u d !
Det finns inget där.

Kändisar måste vara så smala, det är ju det dem lever på, sin kropp.
& Det jag försöker säga med det här inlägget är det att det är inte bra att vara lika smal som Beckham, det är farligt. Dessutom lever hon på sitt utseénde, hon måste vara smal, som jag skrev två rader längre upp. Det är hennes jobb. Man dör inte av att vara lite längre än 170cm & väga 60kg, det är så det ska vara. Jag kan ju säga direkt att jag tog min längd & min vikt, jag är normalviktig & mår hur bra som helst. Jag är smal på ett nyttigt sätt.



Jag beundrar verkligen er som har haft anorexi & gått upp i vikt och nu är friska!

Nu får ni kritisera mig, för det vet jag att ni vill. Jag ser själv att det här inlägget ser ganska negativt ut, fast det ska det inte vara.
Allt detta visste ni redan oxå, men det gör inget, för jag kände bara att jag ville skriva av mig om detta, fick inte med allt, skulle kunna skriva mycket mer, men klockan är mycket och jag är trött, så jag ska gå & lägga mig iaf. Skriver om idag, imorgon.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller verkligen med dig Maja. De flesta kändisar håller på med sina bomullsdieter och skit. Det är verkligen inte bra, och det är ju dom som unga tjejer idag ser upp till. Usch.



Jag såg också det där pogrammet btw. Hennes kropp var ju jättefin innan. Och hennes hår förlorade all glans. Hon såg bättre ut innan, och som du skrev mådde hon ju inte bra av det.



En kändis att se upp till är Tyra Banks. Hon skiter i alla skönhetsideal. Hon är inte Size 0, men hon öär fortfarande jättevacker. Hon visar sig i TV, frivilligt, utan smink. Hur många Hollywoodkändisar gör det? Och hon försöker verkligen påverka den här "omg-jag-måste-vara-lika-smal-som-Nicole-Richie"-hysterin.





Och du skriver sjukt bra! (yy) :*

2009-03-07 @ 11:26:28
URL: http://wakethedead.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, det har hon ju. Men inte så mycket. Precis, hon är bra. :)



det verkar jätteroligt, men det som är i Hultsfred är samtidigt som vi är Gbg.

Kolla här;

http://www.popkollo.se/om-popkollo.aspx

2009-03-07 @ 14:06:37
URL: http://wakethedead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0