Shall I blame it on myself, or this routine that I've been stuck in?

Som jag sa igår, jag vill bara sätta mig på knä & dra ut alla mina inälvor och skrika att jag inte orkar, det är för mycket. Högt vill jag skrika så att de kanske förstår att jag verkligen inte orkar. Jag går förfan i nian inte på universitetet. Kan de inte få in det i deras kursplansfokuserade hjärnor?
Sen kanske de också kan tänka på att följa den där jävla kursplanen, den finns för att man ska följa den. I nian ska betygen sättas på alla arbeten du har gjort sedan sjuan, inte det senaste povet lr inlämningen du gjorde. Man ska också kolla på hur mycket eleven har utvecklas, men hur många lärare gör det? Det skulle jag vilja veta.
Just nu är jag bara så in i helvetes föbannad. Jag vill ha tillbaka mitt liv. I två år har jag nu slitit för mina betyg, visst nians betyg kommer inte spela någon roll efter gymnasiet, men om jag har suttit uppe mitt i natten och knappt har fått någon sömn för att få så bra betyg som möjligt, och tagit upp nästan hela min fritid så är det väl klart som fan att jag vill ha mina betyg!? Jag vill väl förihelvete inte bli sänkt för för att vissa lärare inte kan kursplanen. Jag blir så jävla arg. Jag visste att det skulle bli såhär. Jag visste att jag skulle faila på sista provet. Jag förstod att mitt betyg skulle bli sänkt pga det. Fick så jävla höga krav, jag var verkligen tvungen att få VG på det där provet, och jag hade jättesvårt för just den "inriktningen" i ämnet + att jag hade 32000 andra saker att göra.

Idag på so-provet skrev jag kanske 3½ A4 på MVG. Jag hoppas på VG, då jag vet att jag förmodligen skrev för lite på vissa "förslag" som man fick. Annars gick det asbra. Kunde hela ekonomiska kretsloppet, alla orden & jag skrev så mycket man kunde få plats med på VG, kanske 1 A4 på den sista.

Kommentarer
Postat av: amanda

Du förtjänar verkligen högsta betyg i allting, för du är så äckligt duktig. helt jävla incredible. jag blir helt.. WOW. "hur orkar du", liksom!? beundrar dig verkligen för det! jag vet inte vad jag ska skriva, SÅ duktig är du. shit.

<3 du är bäst!

2010-05-26 @ 20:28:01
URL: http://dreew.blogg.se/
Postat av: Isabella

Aso du förtjänar höga betyg, du pluggar röven av dig. Och ah du vet vadjag tycker i det hela.



<3

2010-05-26 @ 20:49:41
URL: http://blackrose.blogg.se/
Postat av: ERIKA

Men maja... dina betyg är ASBRA ändå. Och tänk på att du kommer få det mycket lättare i gymnasiet än dom som inte pluggar och sliter så som du. Lärarna är säkert mer rättvisa också. <3

2010-05-26 @ 22:23:11
URL: http://eerikaa.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Håller med Amanda och Isabella. Du ska ha MVG i allt. Det förtjänar du verkligen. <3



Sv: Nej, det är ju inte direkt så att jag håller på att få IG i något. Sommarskola slipper jag. Lovar!!!

:))))

2010-05-26 @ 22:50:04
URL: http://wakethedead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0