17 år i staden där jag växte upp och så, märker du hur fort det går?

Ja, det är sant. Jag fyller faktiskt år idag! Hela 17 år. 17, det är ju inget speciellt alls egentligen. Vid 15 är man byxmyndig, 16 får man köra moped, 17 - ingenting. Men det är ett steg närmare till 18, då får jag göra precis vad jag vill. Efter det blir man 19 och då händer det inte heller någonting, det är som om man ska ha ett år på sig att träna på att vara myndig och självständig. Sen är man i alla fall 20 och då får man i princip göra allt, eller ja. Man får köpa ut på systemet, men det är väl allt man behöver? När man sedan fyller 21 får man dricka i baren utomlands, som i usa t.ex. Fast det är ju ett litet tag kvar dit så jag tycker att vi lämnar det for now. Vad händer nu då? Jag fyller 17, får öppna en massa presenter som jag redan vet vad de innehåller eftersom att det är jag som har beställt dom, äta lite god mat, bli grattad. Sedan då? Ingenting.

Jag är ju i alla fall 17 år. Det låter bättre än 16, för det är ju ett år äldre. Jag är nöjd.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det ända bra med 17 är att det låter coolt. "Hej jag är sjutton." Awesome att kunna säga det. Sjutton... mm. (Vadå myndig vid 15 förresten?)



Sjukt stort grattis i alla fall och hoppas att presenterna du varit med och beställt äger (det borde de ju göra eftersom du varit med och beställt, men i alla fall). Och ha den bästa födelsedagen everrrr, you deserve it!

Jag älskar dig.

2011-05-29 @ 12:57:16
URL: http://wakethedead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0