So inhuman, I’m surprised you bleed

Hejsan bloggN, nu kommer ett argt & deprimerat inlägg.
 
Är så jävla trött på denna dagen så det finns inte. Bröt ihop tidigare. Äntligen, tänkte jag då för mig själv. Mitt humör har verkligen pendlat upp & ner, från dag till dag. Vissa dagar mår jag hur bra som helst, är glad och taggad att komma iväg till skolan för att få träffa vännerna. Andra dagar vill jag bara börja om från ruta ett. Planerar allt. Precis så som det ska vara. Jag blir rädd för sådant som jag inte borde vara rädd för. Det är sådana dagar då jag bara vill stanna hemma och sova. Glömma allt, låta tiden passera utan att göra något. Utan att hinna uppleva något, leva livet.
 
Man måste få släppa ut allt någon gång. Det spelar ingen roll hur stark man är, eller hur stark man försöker vara. Har dock aldrig kunnat göra det då jag har varit helt ensam. Istället har jag känt en klump i halsen då jag suttit på bussen till skolan och lyssnat på musik t.ex. När jag sedan ligger i sängen en sen natt & lyssnar på sorgsen musik. Relaterbar musik, nej men då känner jag ingenting. Jag tänker att om jag bara kan släppa ut allt, bara en gång, så kommer det kännas så mycket bättre efteråt. Vad gör man då när det inte går?
 
Lyssnar just nu på nostalgisk musik, från den där tiden då allt började. Minns det som att det var igår. Det började så oskyldigt, så bra. Jag var kär, hade en pojkvän. Min första kärlek. Det var vinter, men jag var lycklig. Trots det kände jag pressen från skolan, och jag hatade att gå dit. Ville verkligen inte. Jag satt uppe varje natt, hade ångest, försökte studera, grät, lyssnade på samma musik som just nu.
Mörkret drog tag i mig, hårdare. Viskade mitt namn. Jag föll för det och trodde att allt skulle bli bra. Som tur var hade jag min pojkvän som hjälpte mig, och jag tog tag i saker och ting. Detta tog upp all min tid och vi gjorde slut. På något sätt så var detta det bästa året, trots det att jag får en stor klump i halsen när jag tänker tillbaka på allt.
 
Hur som helst. Lyssna på denna låten bara. Så groteskt bra.
Vet inte hur många gånger jag har länkat den här i bloggen, men det är alltid den låten jag sätter på först då jag lyssnar på nostalgisk musik.

 

Kommentarer
Postat av: Amanda

åh blev fan tårögd av detta inlägget. älskar dig & finns alltid för dig <3

Svar: Älskar dig. & detsamma <3
Maja

2012-10-16 @ 22:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0